OMNIVA & SMARTPOST PAKIAUTOMAATI 0.99€   |   BUDOPUNKT KOLIB AADRESSILE ARTELLI 7, LOE LÄHEMALT

Energiajoogid

3 Toodet

lehekülje kohta
Määra kahanev järjestus

3 Toodet

lehekülje kohta
Määra kahanev järjestus

Mis on energiajook?


Energiajoogid on mittealkohoolsed karastusjoogid, mille eesmärk on stimuleerida organismi ainevahetust ja kesknärvisüsteemi energiavarude arvelt. Energiajoogid sisaldavad peamiselt stimulante – kofeiin ja tauriin on nendest kõige levinumad. Maitseomaduselt on energiajoogid tehtud magusaks, kasutades suhkrut või magusained.

Energiajook on näiline kiire energiaallikas, kuid otseselt ei anna energiajook Sulle midagi juurde, vaid kasutab Sinu enda organismis olevaid energiavarusid ja stimuleerib need Sinu kasuks lühiajaliselt. Energiajoogi mõju kestus on individuaalne, kuid pärast efekti kadumist on hoopis tunda väsimust.


Mis vahe on energiajoogil ja spordijoogil?


Spordijooki kasutatakse eelkõige treeningu (füüsilise koormuse) ajal ja/või pärast trenni taastumisprotsesside efektiivsuse tõstmiseks (kiirendamiseks). Kehaline koormus suurendab higieritust ja vedelikukadu, mistõttu aitab spordijoogi õige manustamine hoida keha vedelikutasakaalu. Spordijoogi põhilised koostisosad: elektrolüüdid (soolad), süsivesikud, vesi.

Energiajooke ei tohiks juua sportimise ajal, kuna energiajookides olevad koostisosad (nt kofeiin = diureetikum) suurendavad vastupidiselt vererõhku, higistamist ja vedelikukadu – tulemuseks dehüdratsioon.


Energiajookide tarbimisega seotud soovitused


Enne energiajoogi tarbimist veendu, mis eesmärgil Sul seda vaja on ja kas üldse on. Eriliseks riskigrupiks energiajookide tarbimisel on lapsed ja noorukid, kes ei pruugi olla teadlikud koostisosade varjatud ohtudest. Levinum energiajookide komponent kofeiin avaldub inimese organismile erinevalt – seega tuleb kofeiini sisaldust jälgida (ca 150 mg kofeiini = 1 suur tass kohvi; päevane soovituslik piirnorm täiskasvanud inimesel ca 300 mg).

Erinevad mürgistused ja kõrvaltoimed esinevad suurel määral liigatarbimisega – ületatakse päevaseid organismile vajalikke piirkoguseid. Peamised terviseriskid selle juures on unehäired, paevalud, värisemine ja ka ülekaalulisus. Ka täiskasvanutele siit soovitus – hinda enda vajadusi ja tarbi mõõdukalt. Lastel ja noorukitele ei ole energiajoogid soovituslikud.