OMNIVA & SMARTPOST PAKIAUTOMAATI 0.99€   |   KIIRE TARNE   |   ESINDUSKAUPLUSE LAHTIOLEKUAJAD

Stevia

8 Toodet

lehekülje kohta
Määra kahanev järjestus

8 Toodet

lehekülje kohta
Määra kahanev järjestus

Mis on stevia (suhkur)?


Stevia on looduslik magusaine ning teda kasutatakse suhkruasendajana. Stevia on tegelikult taim, mis pärineb Lõuna-Ameerikast. Tema „suhkrulehtedest“ valmistatakse stevioolglükosiidi ja tema ekstrakt on väga magus.

Stevia suhkrulehte on juba tuhandate aastate jooksul maailmas kasutatud magustamiseks (näiteks (mate)tee valmistamiseks/magusaks tegemiseks). Stevia müük on aga muutunud populaarseks, ja teadlikumaks, sh ka Eestis.


Kuidas steviat suhkruasendajana kasutatakse?


Nagu enne mainitud on stevia ekstrakt äärmiselt magus - paarsada korda magusam kui tavaline valge suhkur (sahharoos), mistõttu on teda sellisel kujul raske tarvitada. Üldjuhul kombineeritakse stevia näiteks erütritooliga, et saada talutav magusus.

Erütritool on samuti magusamaitseline lisaaine, kuid vähem magusam kui lauasuhkur, kuigi näeb samasugune välja. Erütritool vähendab stevia ekstrakti magusust ning annab kooslusele struktuuri – sellisena on ta sobilik kasutamiseks.


Millistesse toitudesse steviat lisada?


Stevia suhkrut võib kasutada täpselt samamoodi nagu valget suhkrut. Toitudele, mida soovid muuta magusamaks, kasuta steviat – kohvi, tee, kuldse piima (golden stevia milk) sisse või hoopis erinevates rikkaliku maitsega küpsetistesse (leia oma umami).


Millised eelised ja omadused on suhkruasendajatel?


Suhkruasendajatel on erinevad omadused, mistõttu saab igaüks justkui valida sobivaima koostise ja magususega suhkru. Magusamaitselisi lisaained on väga palju – vaatame paari suhkruasendajat lähemalt.

Steevia ekstrakt ja erütritool on mõlemad väga hästi seeditavad, kalorivabad ning ei tõsta veresuhkrut, mistõttu sobib stevia suhkruasendaja väga hästi diabeetikutele ja neile, kes vajavad igapäevasest toidust saadud kaloreid lugeda.

Samas tervislikuks kaalujälgimiseks tuleb jällegi kaloreid toiduga saada. Mida siis kasutada? Kookospalmisuhkur on hea alternatiiv – tal on madal glükeemiline indeks ehk organismi omastab teda pikema aja jooksul.

Magusamaitselised lisaained omavad kõik eri nimetusi ja koode, seega jälgida ka neid. Näiteks maltitool (E 965), mida võib leida šokolaadis ja jäätises, aga ka karastusjookides ja närimiskummides.

Ettevaatlik tasuks olla ülimagusa magusainega sahhariin (E 954), mis on kunstlik magustaja ning omab riigiti kindlaid koguste reglemente. Kaloreid ta ei anna, kuid võib suurendada magusaisu.


Budopunktis müügil ICONFIT stevia toidulisandid - vali oma lemmik!