Mis vahet on sparringu- ja koti kindal?

Poksikinnaste valimisel ja ostmisel tuleb teada, kas Sul on kindaid vaja:

-sparringuks või

-kotitreeninguks.

Sellest lähtuvalt teab klienditeenindaja Sind suunata õige tooteni.

Sparringukindad on valmistatud pehmema täidismaterjaliga, et kaitsta ja hoida nii enda kui ka partneri tervist. Kui ostad kindad treeninguks, siis vali alati raskemad kindad, kui võistlustel kasutatakse. Selleks, et saada suuremat koormust ja hoida ära traumasid. Kui valid kindaid võistlusteks siis, tavaliselt kasutatakse võistlustel 10oz kindaid.

Tähelepanu! Sparringkinnastega treening poksikoti peal vähendab märkimisväärselt poksikinda eluiga ning kotitrenni käigus tekkinud tootevead ei kuulu vahetamisele ega tagastamisele. Ära löö poksikinnastega kotti, sest nii lõhud kinnaste löögipinda ja sisu.

Kotitreeningu kindad on kergemad, kinda polsterdus on valmistatud tugevamast materjalist, mis on mõeldud spetsiaalselt poksikotile löökide sooritamiseks. Kotikinnas ei ole mõeldud sparringuks, kuna oht  partneri vigastamiseks on suur. Kinda löögipind on oluliselt väiksem sparringukinda omast, mis teeb löögi vastuvõtmise riskantsemaks. Samuti ei ole kotikndal pehmendusi ja lisaomadusi, mis on sparri kindal. Hoolitse enda ja oma treeningpartneri ohutuse tagamise eest.

Pea nõu oma treeneriga - sest tema omab kõige rohkem informatsiooni, missugused kindad sobivad Sinu spordialale. Kindaid oleks mõistlik proovida poksisidemete või sisekinnastega. Käsi peaks kindasse mahtuma ka sidemega, kuid samas ei tohiks kindad käes loksuda.

 

Kuidas poksikindaid kätte panna?

Kindaid kätte pannes hoia ühe käega kinnast otsast löögipinnast (kinda padjast). Teine käsi, mille sõrmed on korralikult koos, libista kinda sisse. Kui käsi on mugavalt kindasse asetatud, võid randmekinnituse sulgeda.Kui sa hakkad kindaid kätte pannes kinnitusest/randme osast tõmbama, võid õmblused puruks rebida. Kui märkad kindal ebaharilikke tunnuseid, mis võivad tuleneda tootjapoolsetest defektidest, lõpeta kindaga treening viivitamatult ja pöördu esimesel võimalusel Budopunkti kauplusesse

 

Kinnaste hooldus

Ürita iga treeningu järgselt kindaid kuivatada ja tuulutada.Pärast treeningut tuleks kindad lahtiselt värske õhu kätte tuulduma jätta.Näiteks võib ajalehe panna kuivatamiseks kinda sisse. Samuti soovitame kindad salvrätiku või lapiga seest kuivatada.Kord nädalas puhasta kinda sisemust antiseptikumi (näit. Cutasept jne.) või seebiveega.Kui kinnastel on juba vastupandamatu lõhn, pane need kilekotti ning aseta 12 tunniks täiskülma. Võta alati peale treeningut higised poksikindad ja niiske käterätik spordikotist välja. Kindaid ei tohi kuivata radiaatoril. Kuumus ja kiire kuivatamine muudab kinda materjali rabedaks ja kõvaks. 

 

Kirjutas Igor Neemre

Igor on Budopunkti asutaja (1997) ja üks Eesti kogenumaid võitlusspordi asjatundjaid. Ta on endine tippsportlane ja Eesti karatekoondise peatreener, spordiklubi Budokan rajaja ning spordimetoodik.

Soovid asjatundjaga nõu pidada? Helista 6543 029, kirjuta info@budopunkt.ee või tule Budopunkti Tallinna kauplusesse. Budopunkt varustab spordiklubisid ja harrastajaid treeningvahenditega aastast 1997.