Mis on graatsiaketas ja kuidas seda kasutada?

Graatsiaketas on treeningvahend, mis on koosneb kahest üksteise pealolevast kettast – pealmine ketas omab pöörlevat funktsiooni ja alumine püsib staatiliselt põrandal. Vahendi peal seistes/istudes tuleb pöörata ühelt küljelt teisele: ülakeha ja puusavöö liikumine on vastassuunaline.

 

Millised on peamised kasutegurid graatsiaketta kasutamisel?

Graatsiakettaga treenimine avaldab eelkõige efektiivset toimet kõhulihaste tugevdamisele, aga annab ka koormust puusavööle ja reitele. Samuti arendab kettaga treenimine tasakaalu tunnetust ja koordinatsiooni. Aeroobne treening põletab kaloreid ning aitab langetada kaalu. Hea kodune treeningvahend, mida on lihtne kodus/kontoris hoiustada.

 

Soovitus

Teosta treeningut mõnusa muusika saatel ning koosta endale kindla aja vältel harjutuskava. Treeningu koormust saab reguleerida mahu ja intensiivsusega – muuda harjutuste ajalist kestust ja liigutuste kiirust. Näitkes: soorita kettal erinevaid kükkide variatsioone (pool-, täiskükid; kükid ühel jalal) ja muuda käte asendeid. Paljud kettad on valmistatud spetsiaalse punktmassaaži tekstuuriga, et harjutusega samal ajal pakkuda labajalale vereringet stimuleerivat massaaži efekti.