Milline on Budopunkti hantlite valik?

Hantleid on saadaval erinevas kaalus ja suurustes - vahemikus 0.5 - 15 kg  Olemas on fikseeritud raskusega hantlid ja ka reguleeritavad hantlid, millel saab raskust muuta nagu tõstekangil kettaid. Seega saab igaüks valida just omale sobiva raskusega hantlite komplekti.

 

 Foto: Mardo Männimägi, Studio7

 

Kuidas hantleid valida?

Hantli raskust tuleb valida vastavalt treenitusele, harjutuse iseloomule ja soovitud jõutreeningu suunitlusele (maksimaalse jõu, lihashüpertroofia või lihasvastupidavuse arendamine). Optimaalne raskus tagab kvaliteetse treeningu. Liiga kerge või raske hantel ei avalda soovitud treeningefekti ja harjutustest ei ole kasu. Algtasemel treenijatel järgida põhimõtet - kergemalt raskemale. Vigastuste ennetamiseks ja vältimiseks tuleb arvestada oma jõuvõimekust ja sportliku vormi.

 

Hantlitega treening

Hantel on lihtne ja käepärane treeningvahend, mida on väga mugav kasutada kodustes tingimustes harjutuste sooritamiseks. Hantlid pakuvad mitmekülgset treeningut eriti ülakehale ning kerelihastele. Eripäraks võib lugeda hantlitega treeningu käigus tööle rakendatavate stabiliseerivate lihaste osakaalu, mis tagab korrektse asendi erinevate liigutuste sooritamiseks.

 

 Foto: Mardo Männimägi, Studio7. Reebok Fitness Festival: Kaja Tuisk

 

Miks on vaja jõutreeningut?

Kõik meie igapäevased liigutusülesanded nõuavad lihasjõudu. Sellest tulenevalt on lihasjõud üks peamine kehaline võime. See loob aluse teistele olulistele kehalistele võimetele (koordinatsioon, kiirus, painduvus). Regulaarne ja õigesti sooritatud jõutreening aitab vähendada mitmeid vaevusi ja haigusi (südame-veresoonkonnahaigused, rasvumine). Jõuvõime hakkab vanuse tõustes kahanema, mistõttu tuleb eriti suurt tähelepanu pöörata keskealiste ja eakate teadlikkuse tõstmisele jõuharjutuste olulisusest. Hantlitega harjutused on üks viis, kuidas säilitada ja arendada jõuvõimet. Jõutreeningu tulemusena  paraneb nii füüsiline kui ka vaimne tervis, mis loob aluse elukvaliteedi paranemisele.