Millised on koduse jõusaali plussid?

Aeg – vahendite olemasolu korral oled oma ajaperemees ja saad valida ise sobiva kellaaja treeninguks.

Koht – alati ei pea piirduma kodus treenimisega – võimalusel haara oma treeningvahendid kaasa ning mine värske õhu kätte (parki, metsa, aeda) treeningut sooritama. Jõusaal on seal, kus oled Sina.

Raha – ühekordne treeningvahendite maksumus on väärt pikaajalist kvaliteet treeningu aega.

 

Foto: Mardo Männimägi, Studio7. Reebok Fitness Festival: Kaja Tuisk

 

Koduse jõusaali miinused?

Puudub seltskond – spordiklubide rühmatreeningutes on seltskond, kes pingutab sama eesmärgi nimel. Kodune treening eeldab tihti üksinda treenimist.

Järjepidevus – spordiklubi liikmelisus aitab motiveerida regulaarselt treenida. Kodune treening nõuab rohkem enesedistsipliini ja motivatsiooni.

Treener – kodustes tingimustes ei saa spetsialisti tagasisidet.

 

Soovitused

Algtasemel harrastajad ja tervisesportlased peaksid treeningute algfaasis saama treeneritelt näpunäiteid korrektse harjutustehnika sooritamiseks, selleks on sobilikud spordiklubi treeningud või ühised grupitreeningud eriala treeneri juhendamisel. Õige tehnika valdamisel saab sujuvalt üle minna kodustele treeningutele. Iga spordist lugupidav ja alles spordiga tutvust tegev huviline saab võimaluse valida endale sobiva viisi olla kehaliselt aktiivne. Põhiline, et kogu treeningprotsess oleks nauditav! 

 

 Foto: Mardo Männimägi, Studio7. Reebok Fitness Festival: Kaja Tuisk

 

Miks on vaja jõutreeningut?

Kõik meie igapäevased liigutusülesanded nõuavad lihasjõudu. Sellest tulenevalt on lihasjõud üks peamine kehaline võime. See loob aluse teistele olulistele kehalistele võimetele (koordinatsioon, kiirus, painduvus). Regulaarne ja õigesti sooritatud jõutreening aitab vähendada mitmeid vaevusi ja haigusi (südame-veresoonkonnahaigused, rasvumine). Jõuvõime hakkab vanuse tõustes kahanema, mistõttu tuleb eriti suurt tähelepanu pöörata keskealiste ja eakate teadlikkuse tõstmisele jõuharjutuste olulisusest. Jõutreeningu tulemusena paraneb nii füüsiline kui ka vaimne tervis, mis loob aluse elukvaliteedi paranemisele.

 

 Foto: Mardo Männimägi, Studio7. Reebok Fitness Festival: Fred Vunk

 

Soovituslikud vahendid koduse jõusaali loomiseks

Liveupi üldfüüsiliste ja fitness treeningvarustuse brändi üks eesmärkidest on pakkuda mitmekesiseid sportimisvahendeid koduseks treeninguks. Meie valikust leiab arvukalt nii jõutreeningu, jooga kui ka taastusravi vahendeid. Alljärgnevalt on toodud nõuanded vahenditest, mida koduses treeningkavas kasutada:

-võimlemis-,joogamatt

-hantlid

-topispall

-kummilint

-võimlemispall

-käe-, jalaraskused

-hüppenöör

-TRX

-kõhurull

-raskusvest