KLIENDITEENINDUS E-R 11.00-18.00 | INFO@BUDOPUNKT.EE | TEL. 65 43 029

Budopunkt Võitlusspordi ja Fitnesspood Budopunkt Võitlusspordi ja Fitnesspood

Ostukorvis pole tooteid.

Transport alates 2.9€,
Kohaletoimetamine 1-3 tööpäeva

Otsime müügikonsultanti ja laohoidjat.
Vaata töökuulutusi

Kauplus Tallinnas Laki 26
avatud E-R 10-18 | L 10-15

Sa oled üle 40 eluaasta vana, mitmeid aastaid oled tegelenud võitluskunstiga, oled hingest pisut katkine ja teelahkmel.... Ei oska leida teed- mis edasi? Kindlasti vaevab sind pettumus, et ei leidnud sellest seda, mida ootasid - rahu ja õnnist olekut, egotusest rääkimata. Öeldakse, et võitluskunstid vähendavad ego hulka ja muudavad sind tasakaalukamaks, eetilisemaks ning sallivamaks. Aga ei...Ära otsi vaimsust sealt, kus seda ei ole. Aga füüsilise tervise saad sealt küll. Kuid missugune ala on parim just Sinu kehale? Tuleb välja,et ega ka seda keegi sinu asemel tea.

Selles artiklis jagan nõuandeid just vastavalt oma kogemusele, sellest, mis on minu jaoks see parim.

Püüa meeles pidada mõningaid lihtsaid soovitusi ning, siis leiad ka oma koha, õnne ja rahu.

Hoia võimalusel end füüsilises tegevuses vähemalt 2 tundi päevas ( 30 minutit see on narrimine, kuid parem nii vähegi kui üldse mitte midagi) .  Kõnni, võimle, ole aktiivne liikuja. Kui see ei meeldi või jääb väheseks vali treening, mis tundub Sulle hää.

Lähtudes pelgalt iidsetest võitluskunstidest, leia enesele parim. Karate, taekwondo, jujutsu, judo, kung fu, kobudo, kudo jne. on kõik kunstid, kus on palju tugevaid lööke või heiteid. Neid korratakse sadu kordi. Paraku võivad väsinud kehale osutuda säärased võtted ohtlikuks. On väga sage, et ollakse treenides krampis nii füüsiliselt kui vaimselt.Veendu oma võimetes, sealhulgas ka psühholoogilistes võimetes. Kui oled mõõdukas, sooritad tehnikaid õigesti ning tunnetad oma keha, anna minna. Hea enesetunne ja rahulolu on kindlustatud.

Olles ise treeninud aastaid karated, panin tähele, et tehnikate sooritamine pehmes ja sujuvas vormis on kehale palju mõnusam. Lõtvus ja sujuvus tehnikates on meeldiv.

Seepärast võiksin sulle vana „budopeer“ soovitada pehmemaid kunste nagu taiji, qi kung, aikido, pehmed jujutsu ja karate stiilid. Siin leidub Sulle tegemist veel aastateks, kus keha säilitab plastilisuse, liigesed saavad “ määritud“, hingamine toetab liikumist. Nende treeningute puhul Sa mitte ei kuluta end, vaid teatav määral parandad.

Ära aga unusta, et üksnes „hõljumine“ Sind vormis ei hoia. Pead arvestama, et ainult aeglasest ja kulgevast liikumisest jääb väheseks. Vajadus on siiski sooritada ka kiireid ja jõulisi liikumisi, sest tasakaalu hoidmiseks tuleb teha järske liikumisi. On ju nii, et libisemise korral ei saa säilitada tasakaalu aeglaselt.

Treeningud peaksid kindlasti sisaldama ka venitus-, akrobaatilisi- ja  jõuharjutusi.Kergeid venitusi tuleks teha vähemalt 3 korda nädalas. Veel parem, kui need mahuksid igasse päeva, kasvõi 10 minutit istuvatöö vahele.

Veeremise, maast ülestõusmise ja muid seda liiki harjutusi võiks teha ka paar korda nädalas. Jõuharjutusi või tugevat füüsilist treeningut oleks hea teha paar korda nädalas. Kõndimine, jalgrattasõit,sõudmine jne. peaks kuuluma sinu igapäevasesse menüüsse.

Aga mulle meeldib Taiji, see on see, mis on raske, kuid mõnus. Sealt saab saab midagi nii keha kui ka hing!

Kirjutas Igor Neemre

Igor on Budopunkti asutaja (1997) ja üks Eesti kogenumaid võitlusspordi asjatundjaid. Ta on endine tippsportlane ja Eesti karatekoondise peatreener, spordiklubi Budokan rajaja ning spordimetoodik.