KLIENDITEENINDUS E-R 11.00-18.00 | INFO@BUDOPUNKT.EE | TEL. 65 43 029

Budopunkt Võitlusspordi ja Fitnesspood Budopunkt Võitlusspordi ja Fitnesspood

Ostukorvis pole tooteid.

Transport alates 2.9€,
Kohaletoimetamine 1-3 tööpäeva

Otsime müügikonsultanti ja laohoidjat.
Vaata töökuulutusi

Kauplus Tallinnas Laki 26
avatud E-R 10-18 | L 10-15

Pilates

Kui on tunne , et keha on pinges ja on tekkinud seljavalud, siis tuleb appi Pilates. Pilates tugevdab pindmiseid kui ka seesmisi kõhu- ja seljalihaseid. Põhi tähelepanu on suunatud nimmepiirkonna tugevdamisele, millega kaasneb pinges alaseljalihaste lõõgastumine ja seljavalude vähenemine. Pilatesega võivad tegeleda isegi lapsed.

Küsimustele vastas: Eva-Lena Raenok

Mida Pilatese treening endast kujutab?

Pilatese treeningsüsteemi looja Joseph H. Pilatese nimetas treeningu algselt kontroloogiaks ehk siis keha,vaimu ja meelelaadi kooskõla.Tänapäeval on sõna kontroloogia siiski asendunud sõnaga Pilatese treeningsüsteem, mis vaatab kogu keha tervikuna.

Märksõnad treeningus on:
- lühikeste lihaste pikendamine ja nõrkade lihaste tugevdamine
- keha stabiliseerimise eesmärgil keskendumine lülisamba rühilihastele
- õige hingamine
- täpsus; Pilatese puhul on kvaliteet tähtsam kvantiteedist
- liigutuste kontroll
- keskendumine liigutuste kvaliteedi tagamiseks

Millistele lihastele Pilatese treening kõige paremini mõjub?

Pilatese treeningsüsteem tugineb eelkõige jõujaamale ehk kõhu-alaselja ja tuharalihastele.

Milline riietus sobib Pilatese trenni, kas võib ilma jalatsiteta trennis olla?

Parim riietus on keha ligihoidvad mugavad treeningriided,(pikad retuusid,treening top), jalas kas varvassokid või paljajalu.

Milliseid treeningvahendeid selles trennis kasutatakse?

Pilatese treeningut on võimalik teha nii matil kui seadmel. Matil olles kasutatakse peamise treeningvahendina oma keharaskust. Lisaraskusena saab tunnis kasutada väikseid-suuri võimlemispalle, Pilatese rõngast, samuti leiavad kasutus kerged hantlid, jalaraskused, elastiklint, võimlemiskepp ja foam roller.

Kas pilates sarnaneb joogale?

Kuigi mõlemad treeningud - nii Jooga kui Pilates - arendavad keha tugevust, kestvust ja teadliku liikumist, siis suurim erinevus on see, et Joogas on suurem rõhk vaimu treenimisel-(hingamisel ja meditatsioon) ja keha painduvusel. Jooga pakub ka väga palju erinevad stiile - alustades pehmemast nt. Hatha Jooga lõpetades väga füüsilise Rocket Joogaga. Pilatese treeningsüsteem piirdub peamiselt praktiliste-füüsiliste harjutustega aga Jooga võimaldab lisaks füüsilisele treeningule arendada ka vaimseid võimeid.

Kas lapseootel naised võivad ka pilatese trenni minna? (mitmendast raseduskuust näiteks võib alustada?)

Jah, Pilatese süsteem pole kindlasti raseduse ajal keha kahjustav - juhul kui on juba enne rasedust Pilatese trennis käidud. Ma ei soovita alustada enda jaoks uute treeningstiilide katsetamist siis kui ollakse rase, sest iial ei tea kuidas sinu sees kasvav beebi sellel reageerib ja millised on tagajärjed. Kui on soov Pilatest teha raseduse ajal, siis kindlasti just individuaaltunnis, kus treener määrab just sulle õiged harjutused - et lapse kandmine mööduks turvaliselt. Pilatese harjutused tugevdavad alakeha, -vaagna ja seljalihaseid ehk just neid, millele langeb suurim koormus lapse kandmise ajal. Isiklikust kogemusest võin öelda et raseduse viimasel trimestril võiks siiski õppida teadlikku lihaste lõdvestamist ja süvahingamist, sest pinges lihastest kasu lapse ilmale toomisel pole. Küll aga tuleks võimalusel Pilatese treeninguga alustada pärast sünnitust, et taas tugevdada vaagnapõhja lihaseid, et vältida nt. põiepidamatust,mis tekib vaagnapõhja lihaste nõrgenemisest. Pärast sünnitust vöib isegi igapäevane tegevus - nt. naermine, köhimine, asjade tõstmine ja jooksmine - põhjustada uriinilekke.

Kas pilatese treening sobib pigem hea paiduvusega inimesele?

Pilatese treeningsüsteem ei eelda sinult head painduvust, kuid ükskõik mis füüsilise tegevusega eelnev kokkupuude aitab sind ka Pilatese treeningus.

Kas oma matiga võib ka trenni tulla? Milline matt sobiks, kas õhem või paksem?

Treeningmatt peaks olema vähemalt sinu pikkune ja 1 cm paksune. Oma matt on ikka parem kui stuudios regulaarselt ka teiste klientide poolt kasutatavad matid, puhtalt hügeeni pärast soovitaksin igalühel endal investeerida heasse libisemiskindlasse pilatese- või joogamatti.

Miks peaks üldse pilatese trenni minema, millepoolest ta hea treening on?

Inimene on loodud liikuma, mitte istuma vähemalt 8 tundi sundasendis. Igasugune liikumine - ükskõik mis tasemel - on kehale hea ja vajalik. Peale selle, et liikumine koos õige toitumisega parandab su välist vormi, annab ta sulle ka hea enesetunde ja puhanud meele. Miks just Pilates? - aga miks mitte Kui sul on seljavalud, pinges õlad-kael, põlveliigese vigastused, sporditraumad, siis kindlasti on Pilatese süsteem hea viis end taas liikuma saada. Pilates tegeleb kere keskosa tugevdamisega mis tugevdab meie lülisammast, seega sõltumata sellest kas sa tegeled mingi muu spordialaga või üldse mitte millegagi on terve selg väga vajalik meie paremale-valuvabale elule.

Modell: Kristin

Pildistaja: Eva-Lena Raenok

Kas pilatest võib ka kodus iseseisvalt harrastada? Millised algteadmised peaksid selleks olema ja kust saab vajalikku treening varustust osta?

Soovitaksin Pilatest siiski harrastada kogenud treeneri käe all, kes hoiab silma peal õigel tehnikal ja vajadusel teeb harjutused raskemaks erinevate treeningvahenditega.

Kui tihti peaks pilatese trennis käima?

Käies Pilatese trennis 2-3x nädalas ja kombineerides mati treeningut masinatega on näha tulemusi mõne kuuga, kindlasti mängib suurt rolli ka kliendi enda püstitatud eesmärk ja pühendumine. Joseph Pilates ise on öelnud et "In ten sessions, you will feel the difference, in twenty you will see the difference, and in thirty you’ll have a whole new body ".

Kas pilates sobib tugevas ülekaalus inimestele?

Pilates sobib kõikidele, alatest vanusest mil laps mõistab pilatese tunnis juhendatut, kuni kõrge elueani, hoolimata kehakaalu numbrist. Ülekaalus inimesele on suureks plussiks see, et Pilatese süsteem tugevdab kerelihaseid, mis toetavad lülisammast ja organeid selle ümber. Kuna Pilatese harjutused matil tehakse eelkõige selili ja istudes, siis on see sobilik ülekaalus inimestele, kellele seismine võib olla väsitav ja liigeseid liigselt koormav, samuti annab Pilatese harjutusi modifitseerida vastavalt kliendi vajadustele ja võimalustele.